Hanzas vērtības ilgtspējīgai sadarbībai (HANSA)

Projekta “Hanzas vērtības ilgtspējīgai sadarbībai (HANSA)” (Hanseatic Approach to New Sustainable Alliances (HANSA)) gaitā, sadarbojoties Hanzas pilsētām Zviedrijā, Igaunijā un Latvijā, Baltijas jūras reģions tiks aktīvi pozicionēts kā vieta, kur iespējams iepazīties ar Hanzas mantojumu un vēsturi, tā iekļaujot to kopējā plašās viduslaiku tirgotāju savienības vēstures izpētes Eiropas kontekstā.

Vietējā līmenī tiks attīstīti vietējie tūrisma objekti, nacionālajā līmenī tiks veicināta sadarbība starp pilsētām kopīgu tūrisma produktu un piedāvājumu veidošanā, savukārt starptautiskajā līmenī tiks veidoti pārrobežu tūrisma piedāvājumi.
Projekta gaitā Baltijas jūras reģions tiks aktīvi pozicionēts kā vieta, kur iespējams iepazīties ar Hanzas mantojumu un Hanzas vēsturi, tā iekļaujot to kopējā Hanzas vēstures izpētes Eiropas kontekstā.
Projekta rezultātā visa gada garumā pieaugs tūristu skaits Hanzas pilsētās un tiks radīti dažādi tūrisma piedāvājumi, kas balstīti pārrobežu sadarbībā. Zīmols “Hanzas gastronomija” apvienos Hanzas mantojumu ar vietējās gastronomijas vērtībām.

Nosaukums Hanzas vērtības ilgtspējīgai sadarbībai
Abreviatūra HANSA
Vadošais partneris Gotlandes tūrisma attīstības aģentūra “Inspiration Gotland” (Zviedrija)
Programma Centrālā Baltijas programma 2014.-2020. gadam
Partneri
  1. Gotlandes reģions (Zviedrija)
  2. Pērnavas pilsētas pašvaldība (Igaunija)
  3. Vīlandes pilsētas pašvaldība (Igaunija)
  4. Cēsu Kultūras un tūrisma centrs (Latvija)
  5. Kokneses novada dome (Latvija)
  6. Limbažu novada pašvaldība (Latvija)
  7. Pārgaujas novada pašvaldība (Latvija)
  8. Valmieras pilsētas pašvaldība (Latvija)
  9. Kuldīgas novada pašvaldība (Latvija)
  10. Vidzemes plānošanas reģions (Latvija)
Mērķis
  • Iedzīvināt vēsturiskās Hanzas savienības mantojumu mūsdienās;
  • Izveidot Hanzu par vadošo tūrisma zīmolu Baltijas jūras reģionā;
  • Attīstīt jaunus, interesantus tūrisma produktus.
Pasākumi
  • Padziļināta Hanzas vēstures izpēte projekta teritorijā;
  • Jaunu tūrisma produktu un pakalpojumu izveide;
  • Tūrisma pakalpojumu un maršrutu popularizēšana;
  • Mārketinga pasākumi un informācijas pieejamības nodrošināšana.
Rezultāti
  • Visa gada garumā pieaudzis tūristu skaits Hanzas pilsētās;
  • Izveidots zīmols “Hanzas gastronomija”, kas apvienos Hanzas mantojumu ar vietējās gastronomijas vērtībām;
  • Izveidoti aizraujoši riteņbraukšanas un pārgājienu maršruti.
Budžets Projekta kopējais budžets – 1 832 523 EUR
Limbažu novada pašvaldības budžets – 200 651,60 EUR
Ieviešanas laiks 01.10.2015. – 31.12.2018.