Projekts “Green Railway” (Zaļais dzelzceļš)

Projekts “Green Railways” paredz bijušo dzelzceļa līniju infrastruktūras sakārtošanu Vidzemē un Dienvidigaunijā, kopumā izveidojot aptuveni 750 km garu kopīgu velo/kājāmgājēju maršrutu, kura lielākā daļa ved pa bijušajām dzelzceļa līnijām.

Projekta realizācijas laiks: 01.03.2017.-30.10.2019.

Projekta kopējais budžets: € 1 174 938, tai skaitā
1 174 938.10 euro, Igaunijas – Latvijas programmas atbalsts: 998 697.36 EUR

Vadošais partneris: Vidzemes Tūrisma asociācija

Limbažu novada pašvaldība ir viens no 24 projekta partneriem

Limbažu novada pašvaldības projekta budžets: 44 000 EUR, tai skaitā 85 % Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums
Bijušo dzelzceļa līniju pielāgošana videi draudzīgā tūrisma maršrutā.

Uzmanīgi vērotāji gan Dienvidigaunijas, gan arī Latvijā Vidzemes teritorijā var pamanīt vecā dzelzceļa uzbērumus. Šie uzbērumi atgādina par laikiem, kad vilcieni devās cauri pilsetām un dāžādiem ciematiem vairākas reizes dienā, lai pārvadātu cilvēkus, kā arī dažādus produktus. Lai gan dzelceļa līnijas ir slēgtas vairākus gadus, dabā arvien ir saglabājušes šie izveidotie ceļi.

Vēsturiskais dzelzceļa tīkls, kā vērtīgs kultūrvēsturiskais mantojums,  tiks izmantots kā pamats, lai izveidotu jaunu tūrisma maršrutu, kas dod mums iespēju attīstīt unikālu tūrisma produktu Igaunijā un Latvijā. Maršruts ir ainaviski dažāds un, tā kā tas ved pa vecajām dzelzeļa līnijām, tas ir līdzens, bez lieliem kāpumiem un kritumiem un ir ļoti piemērots dažāda vecuma ceļotājiem.

Projekta mērķi:

Galvenais “Zaļā Dzelzceļa” projekta mērķis ir radīt jaunu un interesantu tūrisma maršrutu, izmantojot kādreizējo šaursliežu dzelzceļa veidotās līnijas Dienvid Igaunijā un Vidzemē. Gan vietējie iedzīvotāji, gan arī ceļotāji varēs izmantot vecā dzelzceļa maršrutu pārgājieniem un velo braucieniem.

Plānots ir izveidot aptuveni 750km garu maršrutu, kas ietver arī aptuveni 290km kādreizējās šaursliežu līnijas. Dienvidigaunijā maršruts vīsies caur tādām stacijām, kā Ikla, Kilingi-Nõmme, Mõisaküla, Viljandi, Valgu, Valku un caur Monisti savienojoties ar Vidzemi caur Api, Ranka, Melturi, Valmiera, Limbaži, Puikule, Ainaži, Aloja, Mazsalaca un Rūjiena.

Kā arī Latvijas teritorijā ir plānots iekļaut arī šaurszliežu dzelzceļa posmu: Alūksne – Gulbene, kur arvien kursē bānītis, kas būs kā papildus aktivitāte ceļotājiem.

Projekta aktivitātes:  

Ø  Kājāmgājēju un velomaršruta izveidošana un tā marķēšana, kā arī  maršrutā esošo tūrisma objektu infrastruktūras atjaunošana.

Ø  Zaļo dzelzceļu sadarbības tīkla izveidošana un tā uzlabošana, lai projekta partneri iegūtu zināšanas un pieredzi kā attīstīt Zaļos ceļus arī nākotnē.

Ø  Zaļo Dzelzceļu maršruta vispusīga popularizēšana

Projekta partneri:

Vidzemes Tūrisma asociācija (Projekta Vadošais partneris),

Latvijas Zaļo ceļu asociācija, Alojas novada dome, Alūksnes novada dome, Apes novada dome, Amatas novada pašvaldība, Kocēnu novada dome, Mazsalacas novada pašvaldība, Rūjienas novada pašvaldība, Salacgrīvas novada dome, Valkas novada dome, Gulbenes novada dome, Limbažu novada pašvaldība, Valmieras pilsētas pašvaldība, Vecpiebalgas novada pašvaldība, Pašvaldības aģentūra “Cēsu Kultūras un Tūrisma centrs”, Viljandi Linnavalitsus, Viljandi Vallavalitsus, Halliste Vallavalitsus, Mulgimaa Arenduskoda MTÜ, Valga Linnavalitsus, Taheva Vallavalitsus, Mõniste Vallavalitsus, Mõisakula Linnavalitsus.

Plašāka informācija par projekta kopējām aktivitātēm skatīt šeit